SF
-- Letter Fluency (LF) -- Semantic Fluency (SF) -- Wisconsin Card Sorting Test (WCST / MWCST) -- Behavioural Assessment of the Dysexecutive Syndrome (BADS) -- Ruff Figure Fluency Test (RFF) --
Categorie Fluency
Normen beschikbaar van deze versie in de ANDI database:
Categoriefluency, het betreffen de categorieën ‘dieren’ en ‘beroepen’. Van deze score-indexen zijn er normen beschikbaar:
- CF Dieren: het totaal aantal correcte dieren in een minuut.
- CF Beroepen: het totaal aantal correcte beroepen in een minuut.
Dataverwerking:
Hier wordt extra informatie gegeven over hoe de data in ANDI tot stand zijn gekomen.
1. Data-opschoning
a. Minimale klinische grenzen en maximale scores
De minimaal en maximaal toelaatbare scores van deze test en hoeveel personen er op basis van deze grenzen worden verwijderd.
Variabele naam | Min grens | Max grens | Aantal verwijderd | Percentage verwijderd |
CF__Dieren | 8 | 60 | 145 | 2.4 |
CF__Beroepen | 5 | 60 | 4 | 0.2 |
b. Demografische outliers
De modeltermen welke gebruikt worden voor het verwijderen van de outliers en hoeveel personen er worden verwijderd.
variabele naam | Beste model | Aantal verwijderd | Percentage verwijderd |
CF__Dieren | s + a + e | 30 | 0.5 |
CF__Beroepen | a + e | 5 | 0.3 |
Noot. s = sex, a = age, e = education (Verhage).
2. Normalisatie transformatie
De beste Box-Cox transformatie voor normaliteit en bij behorende skewness en kurtosis na transformatie.
Variabele naam | Beste Box-Cox transformatie | Skewness | Kurtosis |
CF__Dieren | 0.48 | 0.066 | 2.806 |
CF__Beroepen | 0.51 | -0.014 | 2.948 |
3. Totaal in ANDI
Variabele naam | Min | Mediaan | Max | N | Min leeftijd | Max leeftijd |
CF__Dieren | 8 | 19 | 48 | 5780 | 18 | 96 |
CF__Beroepen | 5 | 18 | 35 | 1852 | 18 | 95 |
4. Scatterplots Categorie Fluency
Ter info:
De sterkte in kleur van de datapunten geven het aantal observaties aan; hoe intenser de kleur, hoe meer observaties er zijn op die datapunten.
Wanneer u alleen een blauwe lijn ziet, dan liggen alle lijnen voor opleiding op elkaar (en is er dus geen opleidingseffect).